[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
Lähtekäämme taas liikkeelle Iivisniemestä. Ensimmäinen yllätys tulee, kun vanha tuttu bussipysäkki on kumollaan ja pysäkki on siirtynyt Soukkaan päin. Meinaan ajaa ohitse. Bondaksen silta on pysäkiltä katsottuna vielä kivikasojen takana, mutta vieressä huomaa sillan muodot. Se on kuoriutunut muoteista ja telineistä.
Hannuspeltoa halkoo nyt ”Hannusbaana”. Uusi tie on saanut jo asfalttipeitteen. Siitä näyttää tulevan oikea valtaväylä. Kuten aiemmin on kerrottu Djupsundsbäckenin uomaa on kunnostettu – sopii nyt tyyliltään Hannusbaanan varteen. Kasvimaiden keskeltä voi nostalgisesti katsella, miten vanha kartanomiljöö muuttuu.
Lintualtaan parkkipaikalle ajetaan nyt, sunnuntaista lähtien liikenneympyrän kautta, joka näyttää liittävän myös Suomenlahdentien Hyljeluodontiehen. Uutta tie päällystettiin viikonlopun aikana ja vanha osa Hyljeluodontiestä on suljettu. Tällä hetkelle tuntuu siltä, että uutta tietä pääsee kohta ajamaan bussivarikoilta Hannuspellon läpi Kaitaalle.
Tiistilässä Finnevikinsilta on kohta ”maan tasalla”. Tulvaniityn ylitys rakentamalla uusi silta on ollut varmaan tieurakan vaikein ja aikaavievin vaihe. Ja se näkyy – itse tie on vielä aika keskeneräisen näköinen. On helppo ymmärtää, että valmista on vasta vuoden kuluttua. Uutisten mukaan sillan kannen valuu tapahtuu syyskuussa.
[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
- Bussipysäkki on siirtynyt – Kuva: Jukka Ranta
- Bussipysäkki on siirtynyt – Kuva: Jukka Ranta
- Näkymä Hannuspeltoon – Kuva: Jukka Ranta
- Bondaksen silta – Kuva: Jukka Ranta
- Bondaksen silta – Kuva: Jukka Ranta
- Bondaksen silta – Kuva: Jukka Ranta
- Hannusbaana syntyy – Kuva: Jukka Ranta
- Hannusbaana kulkee läpi vanhan kartanomiljöön – Kuva: Jukka Ranta
- Djupsundsbäcken Hannuspellossa – Kuva: Jukka Ranta
- Djupsundsbäcken Hannuspellossa – Kuva: Jukka Ranta
- Uusi ympyrä ja parkkipaikan liittymä – Kuva: Tuomas Heinonen
- Parkkipaikalle ajetaan nyt ympyrän kautta – Kuva: Jukka Ranta
- Uusi ympyrä ja parkkipaikan liittymä – Kuva: Tuomas Heinonen
- Parkkipaikalle ajetaan ympyrän nyt kautta – Kuva: Jukka Ranta
- Parkkipaikalle ajetaan ympyrän nyt kautta – Kuva: Jukka Ranta
- Kohti Tiistilää – Kuva: Tuomas Heinonen
- Kohti Tiistilää – Kuva: Tuomas Heinonen
- Kohti Tiistilää – Kuva: Tuomas Heinonen
- Finnevikinsilta ja tie kohtaavat – Kuva: Tuomas Heinonen
- Silta ja penger kohtaavat kohta – Kuva: Jukka Ranta
- Silta ja penger kohtaavat kohta – Kuva: Jukka Ranta
- Tiistilässä tehdään vielä perustöitä – Kuva: Jukka Ranta
- Tiistilässä tehdään vielä perustöitä – Kuva: Jukka Ranta